کاربر گرامی! شما به دلیل داشتن دسترسی مورد نیاز می توانید این خبر را ویرایش نمایید.

ویرایش
عمومی
1401/02/28 16:29
مدیرکل دفتر روابط عمومی  و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو در همایش مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق خبر داد:

افزایش ضریب شاخص «اطلاع رسانی» در ارزیابی عملکرد مدیران صنعت آب و برق

مدیرکل دفتر روابط عمومی  و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو از افزایش ضریب شاخص اطلاع‌رسانی در ارزیابی عملکرد مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های صنعت آب و برق خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی‌اکبر کاظمی" ظهر امروز در کارگاه آموزشی همایش مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق، بر نقش آگاهی‌بخشی در جامعه تاکید کرد و اظهار کرد: مقام معظم رهبری مسئله «تبیین» را مورد تاکید قرار داده و اعلام کرده‌اند اگر قرار است مطلبی مطرح شود، باید کاملا تبیین شود و تنها به گفتن مسئله اکتفا نشود.
وی تبیین را دارای 3 رکن «مطلع»، «همگرا» و «متقاعد کردن» دانست و افزود: دادن اطلاعات ناقص، مخاطب را گمراه می‌کند و لازم است حتی به شبهات هم پاسخ داده شود.
کاظمی وظیفه روابط عمومی را آگاهی‌بخشی به معنای ارائه اطلاعات متقن به مخاطب، دریافت نظرات و انتقال به سازمان ذکر کرد و گفت: پیش بینی و آینده نگری وظیفه ‌روابط عمومی است، بر این اساس باید جریانات را شناخت و پیش از آنکه تبدیل به بحران شوند، آنها را مدیریت کرد.
مشاور وزیر نیرو تاکید کرد: پیش از هر اطلاع‌رسانی باید در چارچوب عناصر علمی خبر به ضرورت انجام آن پاسخ داد، در این راستا مخاطب را به درستی شناخت، رسانه‌های تاثیرگذار را یافت، حتی در برابر مخالفان و منتقدان پاسخ مستدل ارائه کرد و در طراحی پیام تمام جوانب را سنجید.
کاظمی در این نشست صراحت، شفافیت، اعتبار و اعتماد در اطلاع‌رسانی را از کلیدی دانست و گفت: به عنوان مثال در تامین برق با مسئله ناترازی میان تولید و مصرف مواجهیم، اما علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته مردم نسبت به چالش‌های موجود آگاهی کمی دارند و به همین دلیل بعضا با بی‌اعتمادی مخاطب مواجهیم.
وی با بیان این که عملکرد روابط‌عمومی در پایان اوج بار ارزیابی می‌شود، افزود: بدون ایجاد نگرانی و انتشار اخبار نگران کننده نسبت به ترویج فرهنگ مصرف بهینه و نیز انعکاس اقدامات و خدمات دولت اقدام شود.
مشاور وزیر نیرو همچنین ضرورت تدوین استراتژِی اطلاع رسانی در صنعت آب و برق را مورد اشاره قرار داد و گفت: لازم است افکارسنجی، پژوهش و تحقیق به عنوان محورهایی مهم مورد توجه ویژه قرار گیرند.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو تغییر رویکردها در اطلاع‌رسانی صنعت آب و برق را ضرورتی دیگر دانست و تصریح کرد: نیاز است نگرش مردم نسبت به آب و برق به عنوان خدمات تغییر کند و آب و برق را کالاهایی ارزشمند و حیاتی بدانند و این از وظیفه روابط عمومی‌ها است.
وی استفاده از مزیت گستردگی و پراکندگی مجموعه‌ها و سازمان‌های وزارت نیرو در سراسر کشور و به تبع آن گستردگی شبکه اطلاع‌رسانی آنها را از دیگر اقدامات مدیران روابط عمومی دانسته و افزود: باید از ظرفیت نشر شبکه‌ای و الگوی درخت واره استفاده کرده و آگاهی مردم را در سراسر کشور نسبت به مسائل آب و برق ارتقا داد.
کاظمی در این نشست همچنین از ارتقای ضریب شاخص "اطلاع‌رسانی" در ارزیابی عمکرد و کارنامه مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت نیرو خبر داد.
  • خبرنگار:مریم حاج‌نوروز نظری
  • منتشر کننده:حمید ثریانی/ سردبیر