کاربر گرامی! شما به دلیل داشتن دسترسی مورد نیاز می توانید این خبر را ویرایش نمایید.

ویرایش
برق
1399/04/31 11:51

خط 63 کیلوولت رشت یک -شهید مقدم برق‌دار شد

رئیس اداره تعمیرات خطوط شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: با شناسایی محل عیب خط 63 کیلوولت رشت یک -شهید مقدم و رفع عیب، این خط برق‌دار و به شبکه سراسری متصل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، «مهران صدر ممتاز» در خصوص علت خروج این خط از مدار گفت: به دلیل اینکه خط 63 کیلوولت رشت یک -شهید مقدم در سال 1349 به بهره برداری رسیده است و با توجه به عمر هادی های این خط که از پنجاه سال گذشته است، دلیل اصلی پارگی سیم، مربوط به پیری سیم این خط می‌تواند باشد.
وی افزود: همچنین با توجه به اینکه این خط در محل حادثه با خطوط 20 کیلوولت متقاطع بوده، امکان آسیب دیدگی هادی فاز خط 63 کیلوولت در برخورد با هادی های فاز خط 20 کیلوولت در زمان برف وجود داشته است که این یکی دیگر از عوامل پارگی سیم خط می تواند باشد که این گونه آسیب دیدگی ها در زمان پیک بار شبکه خود را نشان می دهد.
صدر ممتاز در خصوص اهمیت خط رشت یک -شهید مقدم گفت: تامین بار ترانس سیار جانبازان به میزان به 20 مگاوات (بار مصرفی خیابان های رسالت و فلسطین و بلوار مدرس و میدان جانبازان و بخشی از آج بیشه) و تامین بار ترانس 3 پست شهید مقدم، عضدی و معلم به میزان 20 مگاوات(بار مصرفی محله دیانتی و پارک ملت و بخشی از خیابان تختی و بخشی از خیابان خرمشهر) از جمله وظایف مهم این خط است.
رئیس اداره تعمیرات خطوط در خصوص اقدامات انجام شده جهت تعمیر و برق‌دار کردن خط گفت: با بررسی‌های انجام شده توسط  اکیپ های اجرایی، محل عیب در بلوار مدرس، محل تقاطع جاده مشخص شد. با توجه به اینکه محل عیب با جاده اصلی متقاطع بوده و همچنین با دو خط مهم 20 کیلوولت تقاطع داشت، سریعا با استفاده از چهار دستگاه جرثقیل و بالابر و با همکاری بسیار خوب همکاران شرکت توزیع نیروی برق گیلان، عیب خط برطرف و برق‌دار شد.
  • خبرنگار:حسين اميدخواه
  • منتشر کننده:حمید ثریانی/ دبیر خبر