بخش عمومي
1391/03/21 15:58:00
رييس مركز ارتباطات مردمي نهاد رياست جمهوري اعلام کرد:
درخواست های عمده مردم در سفرهاي استاني
بيش از 80 درصد از محتواي نامه هاي مردم حول پنج محور مسكن، درمان، تسهيلات بانكي، اشتغال و مشكلات مالي بوده و تنها 20 درصد شامل موارد ديگر است.

رييس مركز ارتباطات مردمي نهاد رياست جمهوري، درخواست های عمده مردم را در سفرهای استانی هیات وزیران شامل پنج موضوع دانست. 
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو (پاون)، "محمدهاشم غرقي" امروز (يكشنبه) در دومين همايش نظارت پيشگيرانه و پاسخگويي عالمانه با رويكرد "تبيين قانون ارتقای سلامت اداري و مقابله با فساد" در محل ستادی وزارت نیرو، گفت: به خاطر تلاش ها و فعاليت هاي مسئولان رسيدگي به درخواست ها و شكايت های سفرهاي استاني وزارت نيرو، اين افراد به رييس جمهوری معرفي مي شوند. 
وی افزود: وزارت نيرو از جمله دستگاه هايي است كه در سفرهاي استاني هيات وزیران در جهت رسيدگي به درخواست ها و شكايت های مردمي تلاش هاي فراواني را انجام داده و لازم است مسئولان مستقيم اين وزارتخانه به رييس جمهوری معرفي شوند.
وي با اشاره به تحليل نامه هاي مردم در سفرهاي هيات وزیران به رييس جمهوری، اين نامه ها را حول پنج محور مسكن، درمان، تسهيلات بانكي، اشتغال و مشكلات مالي دانست و گفت: بيش از 80 درصد از محتواي نامه هاي مردم حول اين پنج محور بوده و تنها 20 درصد شامل موارد ديگر است.
وي سپس به پيگيري تك تك اين مسايل توسط اعضاي هيات وزیران اشاره كرد و گفت: اشتغالزايي، بحث حل مشكلات بيمه با بيمه ايرانيان، ساخت مسكن مهر، تحويل يارانه هاي نقدي به مردم از جمله فعاليت هاي صورت گرفته براي حل اين مشكلات بوده است.
غرقي با اشاره به راه اندازي سامانه الكترونيك ارتباط مردمي كه در اواخر سال 89 به دست رييس جمهوری صورت گرفت، گفت: با راه اندازي اين سامانه، مردم از دورترين مناطق كشور مشکل خود را با دولت در ميان می گذارند.
وي تصريح كرد: در زمان كنوني جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري در جهان است كه اين سامانه را دارد و نه تنها ارتباط تلفني از طريق شماره 111، بلكه ارتباط با پيامك و حتي از خارج از كشور را نيز مهيا كرده است.
رييس مركز ارتباطات مردمي نهاد رياست جمهوري ارتباط چهره به چهره را يكي از دستاوردهاي مهم وزيران، استانداران، مديران كل و معاونان آنان با مردم دانست و گفت: ارتباط چهره به چهره با مردم يكي از عوامل مهم در مبارزه با فساد اداري است.
وي وجود سامانه الكترونيكي ميان مردم و دولت را از جمله راه هاي مشاركت مردم در اداره كشور و به اصطلاح كابينه 70 ميليوني اعلام كرد و گفت: بسترها و نظارت هاي مردمي، مشاركت و حضور مردم و ارتباط دو سويه مي تواند در كاهش فساد اداري موثر بوده و مردم را بيش از پيش به خدمات دولت اميدوار كند.


  • خبرنگار: fallah
  • منتشر کننده: fallah