بخش آب
1391/10/09 16:05:00
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران:
نمایشگاه صنعت آب نشانه توانمندی ایرانیان در مقابله با تحریم است
دستاوردهای صنعت آب در این نمایشگاه بسیار مثبت است و به خوبی می توان تخصص و دانش متخصصان کشورمان را در تک تک غرفه های آن لمس کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب کشور نشانه توانمندی و تخصص ایرانیان در زمان تحریم است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس "خسرو ارتقایی" روز شنبه (امروز) در جریان بازدید از هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب، اظهار داشت: این نمایشگاه نشان دهنده توانمندی ها و دانش ایرانی در زمان تحریم های خارجی است و می تواند دستاوردهای کشورمان را با وجود تمام دشمنی های بیگانگان به خوبی نمایش دهد.
ارتقایی با بیان اینکه صنعت آب با حضور جوانان این مرز و بوم به شکوفایی و رشد رسیده است، اظهار داشت: دستاوردهای صنعت آب در این نمایشگاه بسیار مثبت است و به خوبی می توان تخصص و دانش متخصصان کشورمان را در تک تک غرفه های آن لمس کرد.
ارتقایی همچنین با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه ارایه دستاوردهای طرح دانش آموزی نجات آب (داناب)، گفت: نمایشگاه طرح دانش اموزی نجات آب (داناب) حرکت بسیار خوبی در تمام شرکت های آب منطقه ای در جهت اشاعه فرهنگ استفاده بهینه از آب محسوب می شود.
وی افزود: تصور ما در گذشته این بود که شرکت های آب و فاضلاب که با موضوع مصرف آب درگیر هستند، رسالت صرفه جویی مصرف آب را دارند اما هم اکنون با اجرای طرح داناب به عنوان یک حرکت خوب فرهنگی در مدیریت منابع آب کشور، ما نیز در این جریان سهیم شده ایم.
ارتقایی همچنین افزود: عمده مصارف آب با بیش از 90 درصد به بخش کشاورزی اختصاص دارد و بخش شرب تنها پنج تا شش درصد مصارف آب را شامل می شود و بر این اساس ما 95 درصد مصارف آب را برای این طرح هدف قرار داده ایم و مصرف بهینه آب را الگوسازی خواهیم کرد.
به گفته وی، طرح داناب حرکت بسیار خوب و موثری است و افرادی که از نمایشگاه طرح داناب بازدید کرده اند، آن را یک نوآوری و حرکتی جاذب و جالب ارزیابی کرده اند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران اظهار داشت: ما در این شرکت اقدام هایی را با وزارت آموزش و پرورش آغاز کرده ایم که از جمله آن می توان به بازدید دانش آموزان از منابع آب تهران اشاره کرد و بر آن هستیم تا قدم های بعدی را با شتاب بیشتری برداریم.
وی گفت: مخاطبان ما افزون بر مردم، قشر دانش آموزی نزدیک به 2.5 میلیون نفری است که در استان تهران قرار دارند و این تعداد جمعیت دانش آموزی، این مسئله را به ما دیکته می کند که با یک برنامه ریزی دقیق و بلندمدت، برنامه های مناسبی را برای مصرف آب در جمع خانواده ها اجرا کنیم.
ارتقایی تصریح کرد: در کوتاه مدت، موفق شده ایم به اهداف این طرح بزرگ فرهنگی دست یافته و فرهنگ صرفه جویی را در خانواده ها اشاعه دهیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در ادامه با اشاره به برنامه های این شرکت در زمینه اجرای طرح داناب، اظهار داشت: آب منطقه ای تهران کار نمونه ای در مدارس استان تهران و شهرستان های تابعه را آغاز کرده است و برای سال تحصیلی 92 - 91 برنامه ریزی به این صورت بوده است که بتوان یکسری از کارهای آماری به شکل پوستر و بروشور را در اختیار مدارس راهنمایی قرار داد.
وی افزود: از طرف دیگر تلاش داریم تا همزمان اولیا و مربیان مدارس را برای فرهنگ سازی استفاده بهینه از آب آموزش دهیم.
هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب روزهای 8 تا 11 دی ماه جاری با حضور 268 شرکت داخلی و خارجی در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

  • خبرنگار: سید بهنام اخوت پور
  • منتشر کننده: fallah